Ana Sayfa>> Okurum Yahu
Okuma Süresi 5dk
YAZ BİTSE DE AŞIRI SICAKLAR BİTMİYOR: AŞIRI TERLEMEMEK İÇİN HAYAT KURTARAN ÖNERİLER
gökçe / 30 August
771 0
Yaz kış, çok mu terliyorsun? Haftada bir deodorant mı bitiriyorsun? O zaman senin için hayat kolaylaştıran birkaç öneri sunabiliriz!

Bazı devlet başkanları küresel ısınmayı ciddiye almasalar, böyle bir durumun varlığına "inanmadıklarını" söyleseler de; dünyanın her geçen gün ısındığı, mevsimlerin iç içe geçtiği ve beklenmedik zamanlarda beklenmedik hava durumlarının yaşandığı bir gerçek. Yazın ortasında başımıza inen dolular, betonlaşma ve küresel ısınmayı akıllara getirirken; sonbahar ve kışın da terleyebiliyoruz! Eğer "küresel ısınmadan önce de 7 24 terlerdim zaten" diyenlerdensen, aşırı terlemeyi kontrol almak için sana bazı önerilerde bulunabiliriz. Mesela...

 

Kafeini ve baharatlı besinleri sınırlı tüket.

Kafeinli içecekler ve baharatlı içecekler, özellikle yüz ve baş bölgesinde aşırı terlemeye sebep olur. Bu yüzden sen sen ol; bu arkadaşları sınırlı tüket. Eğer baharatla aran çok iyiyse, "Kesin paralel evrende Hindistan'da bir aşçıyım" diyorsan, o zaman ağır baharatları daha hafif olanlarla değiştirmeyi dene. Alışkanlıklar da değişebilir, unutma! Üzülerek belirtelim ki, sakıncalılar listesi bununla sınırlı değil. Alkol de terlemeyi artırıyor. 

 

Temizlik candır.

Söz konusu terleme olduğunda, duşun önemini uzun uzadıya anlatmaya herhalde pek de gerek yok. Her gün, hafif bir temizleyici ile duş alabilir, anti bakteriyel bir sabun tercih edebilirsin. Duş sonrası iyi kurulanmaya dikkat et! Mikrop ve bakteriler nemli ortamları sevdiklerinden, saniyesinde türeyebilirler. 

 

Gece terleyenlerdensen...

Altına hafif soğuk, nemli bir örtü koyabilir; akşam buzlu su içebilirsin. Akşam terleyengillerdensen, bu çözümler uykunda büyük fark yaratabilir!

 

Doğru giysileri seçmeye özen göster!

Artık "Ama çok güzeeel" diye ilginç tasarımlı ama düşük kaliteli kumaşlardan üretilmiş giysiler seçmek yerine, bol pamuklu giysilere yönelmen gerekiyor. Nefes aldıran bol kesimli giysiler, spor yaparken vücudundaki nemi alan seçimler, hayatını oldukça kolaylaştıracak. 

 

Senin düşmanın, terin dostu: Stres!

Tamam, biliyoruz; söylemesi kolay ama uygulaması zor bir karar. Fazla stres, terlemeyi; terleme de stresi tetiklediği için; olumsuz duygudurumlarından arınmak şart. Bu yüzden meditasyon, yoga gibi zihnini rahatlatan aktivitelere yönelebilir; doğada bol bol zaman geçirebilirsin.

 

Doğru deodorantı seç!

Her ne kadar uzun vadede sağlığa zararlı olduğu söylense de, aluminyum bazlı ürünlerin teri hapsettiği bilinen bir gerçek. Ama önemli olan bu maddenin acısının ileride nasıl çıkacağı ve de vücudunda biriken terin, sonralarda seni nasıl etkileyeceği! Bu yüzden, çok ileri seviyede bir terleme problemin varsa; aluminyum içeren ürünleri mutlaka bir dermatolog eşliğinde kullanmanı öneriyoruz.

Birçok deodorant kokuyu azaltmakla birlikte, ıslaklık hissiyatını azaltamıyor. Ama deodorantın etkisini artırmak istiyorsan, akşam duş aldıktan sonra kullanabilirsin. Bazı içerikler gece uykudayken aktive olabildiği için, güne çok daha ferah ve temiz bir başlangıç yapabilirsin.

 

Ayaklara dikkat.

Eğer ayaklarında yoğun terleme sorunu varsa, naylon külotlu çorap yerine pamuklu çorapları tercih etmelisin. Her gün çoraplarını değiştirmek, ayakkabılarını onlar tamamen kuruyken giymek ve aynı ayakkabıları her gün giymemek, ayaklarındaki ter sorununu azaltacaktır. Küçük bir öneri daha; deodorantlar sadece koltukaltları için değildir! Bir çoğunu ayakların için de kullanabilirsin. 

 

Terleme sorunun bir türlü geçmiyor mu? O zaman "Merhaba doktor bey/hanım".

Trend Sokak

Yediklerine içtiklerine dikkat ettin. Giysi, ayakkabı ve çoraplarını her gün değiştirdin. Artık yaşam tarzına da genel olarak dikkat ediyorsun. Deodorant kullanımındaki özenini anlatmaya zaten gerek yok. Ama hala terleme sorunun devam mı ediyor? O zaman mutlaka bir doktora görün ve aşırı terlemenin nedenlerini araştır. Belki değiştirmen gereken, bambaşka bir alışkanlığın vardır, kim bilir?