Ana Sayfa>> Teknoloji Bilim
Okuma Süresi 5dk
İYİ BİR UYKU İÇİN İKİ KİŞİLİK DEV KADRO: UYKU HİJYEN
Can / 25 December
635 0
Yoksa bugün de mi yine zombi gibi kalktınız? Halbuki akşam iyiydiniz, keyfiniz yerindeydi. Daha önceki akşamların aksine, ayısal boyutlarda da yemek yememiştiniz.

Yoksa bugün de mi yine zombi gibi kalktınız? Halbuki akşam iyiydiniz, keyfiniz yerindeydi. Daha önceki akşamların aksine, ayısal boyutlarda da yemek yememiştiniz. O zaman neden iyi uyuyamadınız? Belki de sorun kafanızın ya da midenizin içinde değil, odanızdadır!
 

Nedir bu uyku hijyeni dedikleri?

Uyku hijyeni, kaliteli bir uyku için (yani sabahları zombi gibi kalkmamak için) gerekli olan şartları kapsar. Oda sıcaklığından yatağın şekline, hepsi uyku hijyeninin uzmanlık alanına girer.
 


 

Yatağınızı nasıl bilirdiniz?

Yatağınız fazla mı sert? Yoksa tersine, aşırı mı yumuşak? Peki ya yastığınız? Belki de iyi nefes almanız için fazla yüksektir. Özetle nerede nasıl uyuduğunuz, uyku kalitenizi de etkiliyor. Tutulmuş kaslar, buruşturulmuş temizlik bezine dönen bir omurgayla, sabahları nasıl iyi uyanmayı bekleyebilirsiniz ki? Sonuç, toplu taşımada kimyasal saldırı yapılmış gibi koltuklara bayılmak…
 


 

Oda sıcaklığı mühim konu.

Mevsim ne olursa olsun, uyumadan önce odanızı mutlaka havalandırın. Kışın havalar -5’e vurduğunda, odanızda donun demiyoruz. Uyumadan 10 dakika önce camları açıp havalandırmanız yeterli. Böylece içeriye temiz hava girecek ve daha rahat uyuyabileceksiniz.


 

Yatak, yatmak içindir arkadaşlar.

Film izlemek, Whatsapp’ta sevgiliye trip atmak, mesajlaşmak ya da internette dolanmak için değil… Eğer iyi bir uyku çekmek istiyorsanız, uyumadan önce cep telefonu ya da tablet gibi dikkatinizi dağıtacak başka şeylerle ilgilenmeyin ve uykunuza bakın.
 



Spor iyidir ama…

Kalkıp, sporun faydalarını 12940. kez anlatacak değiliz. Ama uyumaya yakın ağır sporlar yapmamalı, egzersizlerinizi akşamüstü saatlerine kaydırmalısınız. Yoksa vücut uyanır ve bir daha da uyutamazsınız!
 


 

Kafein, uykunun baş düşmanı.

Sabahları kendimize gelmek için sarıldığımız çay ve kahve, uykudan önce düşmanımız olabilir. Alkol, kafeinli içecekler ve (çok üzgünüz ama) çikolata tüketimi, uykudan 4-6 saat önce kesilmeli.
 


 

Akşam yemeğimizi insan gibi yiyelim lütfen.

Ağır yenen bir akşam yemeği, size American Horror Story’i zorlayacak kabusların kapısını aralayabileceği gibi kaliteli bir uyku uyumanızı da engeller. Bu yüzden ne yapıyoruz? Akşam yemeğimizi mümkün olduğunca erken ve hafif yiyoruz.
 


 

İlaç kullanımına dikkat!

Grip ilaçlarından anti depresana, kortizolden bazı kalp ilaçlarına; uykudan kısa bir süre önce alınan ilaçlar, sabahları kendinize hoş olmayan laflar sarf etmenize sebep olabilir…

Uyku alışkanlıklarınızda yapacağınız birkaç ufak değişiklikle, sabahları zımba gibi uyanabilir, o hiç komik olmayan zombi yakıştırmalarından kurtulabilirsiniz. Şimdiden iyi uykular, mutlu rüyalar dileriz.